UO drugi w konkursie Genius Universitatis organizowanym przez Fundację „Perspektywy”

Zdjęcie nagłówkowe otwierające podstronę: UO drugi w konkursie Genius Universitatis organizowanym przez Fundację „Perspektywy”

Drugie miejsce w kategorii gadżet promocyjny przypadło Uniwersytetowi Opolskiemu w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy” na najlepsze działania reklamowe polskich uczelni. UO nagrodzono w kategorii gadżet za kalendarz promocyjny pomysłu i realizacji Sylwestra Korala z Biura Marketingu i PR naszej uczelni. Kalendarz na 2022 r. prezentuje 12 wydziałów Uniwersytetu Opolskiego w sesjach stylizowanych na popularne wśród młodzieży filmy i seriale.

Brawo Sylwester!

To była jubileuszowa, dziesiąta, edycja konkursu organizowanego przez magazyn edukacyjny „Perspektywy” oraz portal branżowy Marketing przy Kawie. Nagradzane są w nim najlepsze działania reklamowe polskich uczelni. Genius Universitatis, czyli duch uczelni, jego aura, przejawiać ma się według jurorów w takich kryteriach ocen, jak: nowatorstwo przekazu reklamowego i jego spójność z misją wyższej szkoły, czytelność i przyjazny charakter dobranych narzędzi komunikacji, estetyka i jakość wykonania materiałów promocyjnych. W tym roku przyznano także specjalną nagrodę jubileuszową – Best Genius. Nagrody wręczono 22 kwietnia w Warszawie podczas gali towarzyszącej XXXVII Międzynarodowemu Salonowi Edukacyjnego 2022.

Dla konkursowej kapituły liczy się pięć kryteriów: nowatorstwo pomysłu, spójność pomysłu z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetyka i wartości artystyczne oraz umiejętny dobór narzędzi. Zdaniem kapituły nasz kalendarz wszystkie te kryteria spełnił.

Nadesłane na tegoroczną odsłonę konkursu prace (w sumie 79 propozycji z 38 uczelni – ich listę wraz z linkami do prac można znaleźć na stronie www.genius.perspektywy.pl) pokazują, że w akademickim świecie kreatywność ma się bardzo dobrze. Dość przytoczyć fragmenty takich opinii członków konkursowego jury jak np. „Poziom top amerykańskich uczelni” (Bartosz Dembiński, trener ds. PR i komunikacji, o serwisie rekrutacyjnym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi) czy „Przykuwające uwagę, interesujące pytania. Bez przynudzania, dynamicznie. Sama chętnie kliknęłabym na niejedno pytanie, choć nie jestem w grupie targetowej” (prof. Renata Nestorowicz z Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu o kampanii w mediach społecznościowych Uniwersytetu Wrocławskiego).

Na podstawie materiału z portalu: perspektywy.pl

Foto:  Facebook/Genius Universitatis

.