Pracownicze Plany Kapitałowe UO

INFORMACJA
w sprawie Pracowniczych Planów Kapitałowych w UO
W porozumieniu ze związkami zawodowymi, działającymi w Uniwersytecie Opolskim, została wybrana instytucja finansowa, która będzie zarządzać Pracowniczymi Planami Kapitałowymi w Uniwersytecie Opolskim – INVESTORS TFI S.A.
Do wyboru właśnie tej firmy doszło w wyniku przeanalizowania ofert sześciu instytucji finansowych. Kryteria wyboru były następujące:
· proponowane warunki zarządzania środkami finansowymi gromadzonymi w PPK,
· efektywności w zarządzaniu aktywami,
· posiadane doświadczenie w zarządzaniu funduszami.
Umowę w imieniu Uniwersytetu Opolskiego podpisał Rektor Marek Masnyk i została ona zawarta na okres 4 lat.
Do pobrania:
Broszura-wdrożeniowa-PPK-Investors-01.12.2020.pdf
Deklaracja dotycząca wpłat podstawowych do PPK mniej niż 2%.docx
Deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK.pdf
Deklaracja w zakresie finansowania wpłat dodatkowych do PPK.docx
Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec pracownika.docx
Onepager_wdrozenie_PPK_Investors_31.08.2020(1).pdf
Oświadczenie o zawartych umowach o prowadzenie PPK.docx
Wniosek o dokonywanie wpłat do PPK dla osób które złożyły deklarację rezygnacji.docx
Wniosek o zawarcie umowy o prowadzenie PPK od 55lat do 70 lat.docx
INFORMACJA
w sprawie Pracowniczych Planów Kapitałowych w UO
Przynależność do Pracowniczych Planów Kapitałowych jest dobrowolna, tzn. każdy może samodzielnie zdecydować, czy chce być uczestnikiem programu i decyzja może być w każdej chwili zmieniona:
- Automatycznie do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych przystępują pracownicy w wieku od 18 - 55 lat; jeśli rezygnują z udziału w programie muszą złożyć deklarację o rezygnacji ( od 1 stycznia 2021r. ), a potem w każdym czasie.
- Pracownicy w wieku od 55 – 70 lat mogą w programie Pracowniczych Planów Kapitałowych wziąć udział tylko wtedy gdy złożą wniosek ( od 1 stycznia 2021r. )
W innym przypadku pracownik taki znajdzie się poza programem. Złożenie wniosku jest możliwe w każdym czasie do ukończenia 70 roku życia.
- Pracownicy, którzy ukończyli 70 rok życia nie mogą wejść do programu.
- Pracownicy wymienieni w pkt. 1 i pkt. 2 w każdym czasie mogą wejść do programu składając deklarację lub wniosek o przystąpieniu, jak również z niego wystąpić składając deklarację o rezygnacji.
Zasady finansowe:
- Pracodawca wpłaca na konto uczestnika 1,5% jego wynagrodzenia miesięcznie
- Uczestnik wpłaca na konto 2,0% swojego wynagrodzenia miesięcznie
- Pierwszy raz po upływie kwartału odprowadzania składki na PPK w ciągu 30 dni przysługuje premia powitalna w kwocie 250,00zł
- Z tytułu stałego uczestnictwa w PPK w danym roku kalendarzowym uczestnik może otrzymać dopłatę roczną w wysokości 240,00zł (zgodnie z warunkami przewidzianymi w ustawie)
- Uczestnik może zadeklarować wyższą wpłatę dodatkową niż 2 % - może to być maksymalnie dodatkowo do 2 % wynagrodzenia
- Uczestnik może zadeklarować wpłatę niższa niż 2% wynagrodzenia, ale nie mniej niż 0,5% wynagrodzenia ( tylko wtedy jeżeli wynagrodzenie osiągane z różnych źródeł w danym miesiącu nie przekracza kwoty odpowiadającej 1,2 –krotności minimalnego wynagrodzenia)
W celu zapoznania się ze szczegółami dot. PPK można skorzystać ze strony internetowej
W załączeniu wzory deklaracji i wniosku do pobrania i złożenia w Biurze Spraw Pracowniczych.
- Wniosek o dokonywanie wpłat do PPK (dla osób, które złożyły deklarację rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK)
- Deklaracja w zakresie finansowania wpłat podstawowych do PPK
- Deklaracja w zakresie finansowania wpłat dodatkowych do PPK
- Deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK
Zgodnie z Ustawą o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK) jesteśmy zobligowani do ich wdrożenia w naszej firmie najpóźniej do dnia 26.03.2021 r.
Ze względu na skomplikowany i długotrwały proces wyboru zarządzającego oraz wdrożenia PPK, informujemy, że Zarząd oraz reprezentacja pracowników rozpoczęły prace z tym związane.
Aktualnie rozpoczynamy prace nad wyborem zarządzającego – zgodnie z Art. 7.3 Ustawy o PPK, przy wyborze instytucji zarządzającej PPK będziemy kierować się:
- warunkami zarządzania
- doświadczeniem w zarządzaniu funduszami inwestycyjnymi lub emerytalnymi
- efektywnością w zarządzaniu aktywami
Po zakończeniu procesu wyboru zarządzającego zostaną Państwo poinformowani dokładniej o procesie i szczegółowych kryteriach jego wyboru oraz rozpocznie się proces wdrażania PPK w naszej Uczelni.
Zgodnie z Ustawą o PPK obowiązki informacyjne w stosunku do pracowników będą spoczywały na zarządzającym i zostaną przez niego wypełnione po podpisaniu umowy o zarządzanie, ale aby mogli się Państwo już teraz bliżej zapoznać z PPK, poniżej w załączonych materiałach przesyłam udostępnione przez Polski Fundusz Rozwoju na portalu MojePPK.pl (portal MojePPK.pl jest jedynym oficjalnym źródłem informacji o PPK, prowadzonym na mocy Ustawy o PPK przez operatora - PFR Portal PPK sp. z o.o., spółkę zależną Polskiego Funduszu Rozwoju SA), informacje dotyczące programu PPK z perspektywy pracownika:
- krótki dokument z podstawowymi informacjami (2 strony)
- dłuższy dokument z dokładniejszymi informacjami i odpowiedziami na podstawowe pytania (28 stron)
- link do symulatora PPK pozwalającego obliczyć pracownikowi składkę, wartość skumulowanego kapitału w momencie osiągnięcia 60-tego roku życia oraz wysokość świadczeń do wypłaty po osiągnięciu 60-tego roku życia wynikających z PPK (w zależności od indywidualnego wynagrodzenia i wysokości składki dodatkowej) www.mojeppk.pl/kalkulator.html