Ciekawe zajęcia online dla młodzieży – mnóstwo propozycji

Zdjęcie nagłówkowe otwierające podstronę: Ciekawe zajęcia online dla młodzieży – mnóstwo propozycji

To propozycje dla młodych ludzi, którym w czasie pandemii brakuje zajęć dodatkowych, jakich nie uwzględniono w planie pracy ich szkół.

- Chcemy w tym trudnym czasie wesprzeć młodzież, dlatego proponujemy udział w różnorodnych zajęciach tematycznych – mówi prof. UO dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, dziekan WNS, koordynatorka programu.

Oferta jest bardzo bogata. - Ma na celu wsparcie psychologiczne, pomoc w przygotowaniach do matury, daje też możliwość poszerzenia swojej wiedzy oraz rozwój zainteresowań dotyczących różnych dyscyplin nauki – podkreśla prof. Weissbrot-Koziarska.

Dyrektorzy szkół, po uzgodnieniu z uczniami tematyki zajęć i zebraniu grupy zainteresowanych, proszeni są o kontakt z dziekanatem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego od poniedziałku do piątku, nr tel. 77 452 74 01.

W każdym instytucie powołani zostali koordynatorzy, którzy będą ustalali szczegóły realizacji przedsięwzięcia i terminy spotkań online z uczniami.

 

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH

UNIWERSYTET OPOLSKI

KOORDYNATOR: PROF. UO DR HAB. ANNNA WEISSBROT-KOZIARSKA

 

KATEDRA NAUK SOCJOLOGICZNYCH I PRACY SOCJALNEJ



dr Anna Kopczak-Wirga

·        Jak cię widzą, tak cię…lajkują. Mój wizerunek w sieci. Socjologiczne podejście do Internetu.

dr Iwona Sobieraj

·        „Polak, Niemiec, Żyd i Rusek” – kogo nie/lubimy i dlaczego? Mniejszości narodowe i etniczne okiem socjologa.

dr Elżbieta Nieroba:

·        Dlaczego się zakochujemy? Co o miłości mówi socjologia.

dr Kamilla Biskupska:

·        Design dla realnego świata. Wanilia w świecie zakupów. 

dr Magdalena Piejko-Płonka

·        Co nam mówi przestrzeń szkoły? Design i komunikacja społeczna w praktyce. 



mgr Marcin Deutschmann:

·        Jak wygrywać wybory za pomocą Facebooka. Socjologia Internetu w praktyce.

mgr ClaraKleininger:

·        Warsztaty z reżyserką filmów dokumentalnych: Co to jest antropologia wizualna?

mgr Sławomir Kania

·        Wirtualny Holmse& Dr Hause, czyli o sztuce rozpoznawania fake newsów  

 

mgr Sławomir Kania

·        Jak poskromić internetowego trolla ? 

mgr Sławomir Kania

·        Dlaczego współpracujemy i pomagamy sobie - wyjaśnienie ewolucyjne

mgr Sławomir Kania

·        Potencjał jest w nas - o dostrzeganiu pasji i talentów 

mgr Agnieszka Bąkowska

·        Rola komunikacji w procesie budowania dialogu międzypokoleniowego

mgr Agnieszka Bąkowska

·        Rola mediów społecznościowych w komunikacji z drugą osobą

mgr Agnieszka Bąkowska

·        Pedagogika śmiechu

mgr Agnieszka Bąkowska

·        Efektywne uczenie się czyli jakie?

KATEDRA MUZYKOLOGII

dr Mariusz Pucia

·        Kod binarny w uchu, czyli od grafofonu do mp3

dr Gabriela Gacek

·        Czy cisza może być muzyką?

KATEDRA FILOZOFII

dr Piotr Leśniak

·        Stoickie metody radzenia sobie ze stresem

dr Marcin Pietrzak

·        Krótki kurs cynicznego sposobu przemawiania

INSTYTUT NAUK PEDAGOGICZNYCH

Dr Agnieszka FRANCZYK

 

·        Nie dam się! - sposoby radzenia sobie ze stresem.

Dr Agnieszka FRANCZYK

 

·        Jestem osobą asertywną – kształtowanie umiejętności odmawiania.

Dr Beata GÓRNICKA

 

·        EMOCJE kontra ROZSĄDEK czyli o tym, jak rozpoznawać emocje i jak sobie z nimi radzić.

dr Beata GÓRNICKA

 

·        JA + TY = MY czyli o nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi.

dr Beata GÓRNICKA

 

·        SŁOWEM i GESTEM czyli o doskonaleniu różnych sposobów komunikacji międzyludzkiej.

dr Renata Reclik

·        Analfabetyzm matematyczny i jego skutki

dr Agnieszka Włoch

·        Czy potrzebny nam teatr? -rzeczywistość sceniczna jako przestrzeń emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego rozwoju

dr Agnieszka Włoch

·        Jak rozpoznać swoje zdolności, potencjał twórczy?

dr Marian Biliński

·        Muzykoterapia jako element pomocy terapeutycznej w redukcji stresu u dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, w czasie pandemii

dr Grzegorz Kozdraś

·        Jak uprawianie sztuki walki judo zmienia zachowania dzieci na pierwszym etapie kształcenia?

dr Grzegorz Kozdraś

·        Szkoła jako arena walki – edukacyjna sztuka przetrwania, czy sztuka tworzenia samego siebie?

dr Grzegorz Kozdraś

·        Dlaczego musimy zrewolucjonizować nauczanie?

dr Adam Konopnicki

·        Gry komputerowe jako element kultury, przestrzeń życia społecznego i medium edukacyjne

dr Iwona Konopnicka

·        Czytanie, czytelnictwo, kultura czytelnicza czynnikiem wzbogacającym zasoby życiowe ucznia

dr Iwona Konopnicka

·        Z czytaniem na TY…, dialog edukacyjny, edukacja czytelnicza w świecie hybrydowym

dr Iwona Konopnicka

·        Książki mojego dzieciństwa …, ciekawość poznawcza, zainteresowanie, zamiłowanie, przymus?

dr Iwona Konopnicka

·        „PEDAGOGIKA PAMIĘCI” Ponadczasowy potencjał edukacyjny Miejsc Pamięci Narodowej

dr Anna Malec

·        Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana. Tutoring a edukacja domowa

INSTYTUT HISTORII

dr hab. Marek Białokur prof. UO

·        "Prawdziwie wielki tydzień", czyli marcowa kumulacja ważnych wydarzeń 1921 roku. Historia - historiografia - edukacja

dr hab. Marek Białokur prof. UO

·        Prezydenci i ich losy, czyli dlaczego najważniejszy urząd w Polsce szczęścia nie przynosi 

dr hab. Marek Białokur prof. UO

·        Każdy lubi kasę, ale kto wiem czym płaci? 

dr hab. Marek Białokur prof. UO

·        „Trafić Ślepą WRON-ę", czyli jak Polacy humorem walczyli z władzą w stanie wojennym (1981-1983)

dr hab. Marek Białokur prof. UO

·        Powstania śląskie w przestrzeni publicznej współczesnej Polski

dr hab. Marcin Böhm prof. UO

·        Krzyżacy: dobrzy czy źli rycerze?

dr hab. Marcin Böhm prof. UO

·        Ideał rycerza średniowiecznego

dr hab. Marcin Böhm prof. UO

·        Multietniczność średniowiecza

dr hab. Adriana Dawid prof. UO

·        Dzieci i młodzież w powstaniach

dr hab. Adriana Dawid prof. UO

·        Historia w filmie (na wybranych przykładach)

dr hab. Adriana Dawid prof. UO

·        Opozycja antykomunistyczna na Śląsku w okresie stalinowskim

dr Magdalena Przysiężna-Pizarska

·        Archeologia to nie zawód - to styl życia

dr Magdalena Przysiężna-Pizarska

·        Odkrywanie skarbów archeologii jest fajne

prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz

·        Uczone, bogate, święte. Kobiety średniowiecznej Europy

prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz

·        Złote wieki Opola

prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz

·        Stereotypy średniowiecza

prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz

·        Chrystianizacja Polski 

prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz

·        Wielokulturowość Śląska w wiekach średnich

prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz

·        Obraz Śląska w żywocie św. Jadwigi 

dr hab. Antoni Maziarz prof. UO

·        Czym jest Śląsk? Kontekst historyczny i geograficzny

dr hab. Antoni Maziarz prof. UO

·        Polacy i Niemcy: między fascynacją a wrogością. Obraz sąsiadów w dziejach najnowszych

dr hab. Antoni Maziarz prof. UO

·        Powstania śląskie jako element polskiego insurekcjonizmu

dr hab. Antoni Maziarz prof. UO

·        Wirtualny spacer po historii Opola

dr hab. Mariusz Patelski prof. UO

·        Gen. Henry Le Rond i władze francuskie wobec kwestii przynależności państwowej Górnego Śląska po I wojnie światowej"

dr hab. Mariusz Patelski prof. UO

·        "Wojna polsko-bolszewicka - geneza i przebieg konfliktu z lat 1919-1921"

dr hab. Mariusz Patelski prof. UO

·        "Ograniczenia wolności słowa w PRL - prawo, ludzie, instytucje"

dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO

·        Procesy o czary w Europie i w Polsce

dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO

·        Od dymitriad do pokoju Grzymułtowskiego – relacje polsko-rosyjskie w XVII w.

dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO

·        Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa: uczty i inne rozrywki w epoce saskiej

mgr Adam Wołoszyn

·        Relacje polsko-szwedzkie w XVI-XVIII w.

INSTYTUT PSYCHOLOGII

dr Katarzyna Błońska

·        Co zrobić, żeby chciało mi się tak bardzo, jak mi się nie chce? Psychologiczne triki podnoszące motywację do działania. 

dr Angelika Kleszczewska-Albińska

·        Uważnie nie daj się stresowi - wykorzystanie technik uważności i technik wyobrażeniowych w radzeniu sobie ze stresem

mgr Wiktoria Kubiec

·        Co emocje robią z moim myśleniem, a myślenie z emocjami? O radzeniu sobie w nowych sytuacjach i kryzysie

mgr Agnieszka Malinowska

·        Warsztaty radzenia sobie ze stresem - szybkie sposoby

mgr Anna Starkowska

·        Asertywność i stosowanie komunikatów typu Ja

 

.