Multimedialny podręcznik autorstwa naukowców z Uniwersytetu Opolskiego
Fundacja HumanDoc wraz
z Instytutem Politologii oraz Kołem Naukowym Studentów Psychologii zorganizowała
w dniach 24-25 października 2019 r. konferencję naukową „Wprowadzenie do
edukacji globalnej – Opole 2019” - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o
globalnym świecie, ale boicie się zapytać.
Podczas tej niezwykle ciekawej konferencji, podczas której odbyły się m.in. warsztaty z umierania, które prowadziła reporterka Katarzyna Boni, dr Ziad Abou Saleh opowiadał o wpływie globalizacji i mediów na lęk przed obcymi, a prof. Patrycja Matusz wyjaśniała, jakie wyzwania stoją przed dzisiejszą światową polityką, zaprezentowana została także niezwykła książka.
To pierwszy tego rodzaju w Polsce multimedialny podręcznik akademicki „Wprowadzenie do Global Studies. Jego autorami są: prof. Kamil Minkner, dr Adam Drosik, dr Bartosz Maziarz, mgr Sabina Braniewska-Kotasińska i dr Grzegorz Haber.
- Nasz podręcznik dedykowany jest głównie studentom, zależy nam jednak na tym, by także dydaktycy mieli możliwość pracy z nim, by mogli przygotowywać się do zajęć w atrakcyjny sposób – mówi prof. Kamil Minkner. – Podręcznik jest darmowy w jego wersji elektronicznej, można go pobrać w całości lub poszczególne jego części. Traktuje zjawisko globalizacji niezwykle obszernie i na wielu płaszczyznach, obejmując także wiele niekonwencjonalnych zagadnień. Będzie on szeroko dostępny, zachęcamy więc do korzystania. Nasz podręcznik to próba zrozumienia globalnego świata, ma pomóc w tego świata rozumieniu.
Podręcznik darmowy
szeroko dostępny
Podręcznik opracowany przez opolskich naukowców ma charakter multimedialny.
Jak czytamy w materiałach promocyjnych niektóre treści zgromadzone w siedmiu częściach publikacji zilustrowane są reportażami telewizyjnymi, do których czytelników odsyłają QR kody. Co więcej, Fundacja HumanDoc przygotowała witrynę - globalstudies.humandoc.pl, z której można bezpłatnie pobrać cały podręcznik lub poszczególne rozdziały.
„Wprowadzenie do Global Studies. Podręcznik akademicki” można również czytać na witrynie w wygodnym formacie flipbook. W osobnej zakładce zgromadzono reportaże, do których odwołują się autorzy podręcznika.
Ciekawym dodatkiem jest ostatnia sekcja – aneks, który zawiera przykładowe scenariusze zajęć dla studentów czy uczniów klas licealnych. Dzięki tym podpowiedziom edukacja z tematów globalnych odbywać się będzie w interesujący i efektywny sposób.
***
Konferencja naukowa oraz publikacja „Wprowadzenie do Global Studies. Podręcznik akademicki” są częścią projektu „Wprowadzenie do edukacji globalnej”, współfinansowanego ze środków programu Polska Pomoc Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.