Na socjologii po raz pierwszy ruszają specjalności już na licencjacie
Odpowiadając na potrzeby rynku – kształcenia
absolwentów gotowych do podejmowania badań w środowisku wirtualnym, badań
rynkowych i konsumenckich na socjologii powstały specjalności, które studenci
wybiorą już po pierwszym roku studiów licencjackich. Są to specjalności:
badania internetowe i badania rynkowe.
Absolwenci tych specjalności będą posiadać wiedzę na temat wykorzystania nowych technologii w praktyce badawczej oraz umiejętność analizowania rzeczywistości wirtualnej przy zastosowaniu nowoczesnych technik i narzędzi. Oferowane w ramach specjalności Badanie internetowe kursy to między innymi: netnografia, media społecznościowe, wprowadzenie do Big Data, a w ramach specjalności Badania rynkowe: przedsiębiorczość, zarządzanie projektami, socjologia organizacji.
Trzecia nowa specjalność na studiach licencjackich to Problemy społeczne, w ramach której studenci zostaną wyposażeni w wiedzę z zakresu diagnozowania problemów społecznych, ewaluacji programów profilaktycznych oraz umiejętności realizacji badań empirycznych w tym zakresie. Wiedza zdobyta w trakcie studiów to szansa na znalezienie pracy w fundacjach stowarzyszeniach, w samorządach, ośrodkach pomocy społecznej i pomocy rodzinie, w poradniach i szpitalach, w instytucjach badawczych diagnozujących trudne sytuacje w życiu zbiorowym. Moduł specjalnościowy oferuje m.in.: kursy Action-research, ewaluacja interwencji społecznych, organizacje pozarządowe.
Poza uczestnictwem w zajęciach teoretycznych studenci będą mieli okazję odbyć wiele zajęć warsztatowych oraz praktyki w dobranych do profilu specjalnościowego firmach i instytucjach.