Na UO rozmawiano o nowym modelu edukacji

Zdjęcie nagłówkowe otwierające podstronę: Na UO rozmawiano o nowym modelu edukacji

Sympozjum zorganizowane przez Uniwersytet Opolski i Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu miało miejsce 22 marca 2018 r. w Auli Błękitnej Collegium Maius. Przebiegało pod hasłem: „W drodze do efektywnego budowania sieciowego modelu edukacji XXI w. w wymiarze lokalnym, krajowym i europejskim”. Spotkanie prowadził dyrektor Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu mgr Lesław Tomczak.

Do zgromadzonych na spotkaniu gości zwróciła się prorektor UO do spraw kształcenia i studentów prof. Izabella Pisarek. – Cieszę się ogromnie, że mogę spotkać się z państwem  - powiedziała. – Współpraca z państwem, z nauczycielami, jest dla nas bardzo istotna, bo możemy się od was wiele nauczyć. Budowanie  jak najszerszej sieci wzajemnych relacji ma ogromne znaczenie dla edukacji na każdym szczeblu. 

Wykład inauguracyjny pt. „Kierunki rozwoju edukacji w przyszłości” wygłosiła prof. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz, kierownik Katedry Teoretycznych Podstaw Edukacji i Wychowania Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego.

Podczas spotkania poświęconego wykładnikom procesu tworzenia sieciowego instrumentarium do unowocześniania edukacji w kontekście wyzwań na XXI wiek” miał miejsce miły akcent: uroczyste wręczenie dyplomów nauczycielom - absolwentom studiów podyplomowych na Uniwersytecie Opolskim.

Gośćmi sympozjum byli m.ni. wicemarszałek województwa Stanisław Rakoczy, kurator oświaty Michał Siek, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy Jacek Suski. 

Podczas paneli tematycznych poruszano między innymi takie kwestie jak: przedsięwzięcia rewalidacyjne w procesie kształcenia i wychowania ucznia, efektywność nauczania metodą eksperymentu w nauczaniu matematycznym, usuwanie bariery znajomości języka polskiego w procesie edukacji uczniów i młodzieży w przestrzeni polskiej i europejskiej, podnoszenie poziomu kwalifikacji w zakresie umiejętności komunikacji w języku angielskim  w procesie budowania europejskiej przestrzeni edukacyjnej.

5
5
5
5
5
.