Zgłoszenie wewnętrzne o naruszeniu prawa powinno zawierać:
1) imię i nazwisko sygnalisty,
2) adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej sygnalisty,
3) określenie stosunku prawnego łączącego sygnalistę z Uniwersytetem,
4) informację o naruszeniu prawa, z uwzględnieniem: daty i miejsca zdarzenia, czasu trwania, okoliczności,
5) dane osoby, której dotyczy zgłoszenie o naruszeniu prawa,
6) wskazanie dowodów potwierdzających fakty opisane w zgłoszeniu o naruszeniu prawa, w tym wskazanie ewentualnych świadków,
7) dane osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia o naruszeniu prawa oraz dane osób powiązanych z sygnalistą, jeżeli pozostają w stosunku pracy z Uniwersytetem,
8) informację, czy naruszenie prawa zostało już wcześniej zgłoszone i gdzie,
9) datę zgłoszenia o naruszeniu prawa i podpis sygnalisty.
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.