Szkoła letnia FORTHEM dotycząca Granic Symbolicznych – podsumowanie

Szkoła letnia sojuszu FORTHEM na temat Granic Symbolicznych zakończyła się w ostatnich dniach lipca w Opolu, ale wciąż możemy usłyszeć głosy na jej temat. Zapraszamy do obejrzenia filmów z wypowiedziami uczestników, których udzielili pod koniec wydarzenia. Wśród nich są studenci i wykładowcy.

Wywiady dają wgląd w wydarzenie, które zgromadziło interdyscyplinarną grupę z Sojuszu i spoza niego. Szkoła letnia została zorganizowana przez pracownię Różnorodności i Migracji. Wydarzenie koordynowali dr hab. Anna Ledwina, prof. UO i dr Michał Wanke.

Poznaj wypowiedzi uczestników szkoły:

 Dr. Michał Wanke

Co-Organizer, Diversity and Migration Lab UO Contact Person, Senior Lecturer in Cultural Studies

 Angelica Saenz

PhD Candidate, UV

 Dr. David Bousquet

Diversity and Migration Lab uB Contact Person, Associate Professor in English and Cultural Studies

 Dr. Marlys Peck

Associate Professor of Social Work, University of Central Missouri, USA

 Dr. Kay Hearn

Lecturer at the School of Arts and Humanities, Edith Cowan University, Australia

 Dr. Mahmood Azizi

Assistant Professor of English, University of Mazandaran, Iran

 Dr. Ahmad Rizki Sridadi

Assistant Professor of Management, Airlangga University, Indonesia

 Kitija Mirončuka

PhD Candidate, UL

 Dr. Virginie Brinker

Associate Professor in Francophone Literature, uB

 Prof. Benno Herzog

Professor of Sociology, UV

 Arturo Lance

PhD Candidate, UV

 Clara Kleininger

Co-Organizer, Lecturer in Sociology, UO

 Dr. Julia Haba Osca

Senior Lecturer in English Philology, UV

 Marylou Jacquin

MA Student, uB

 Dr. Carmen Carmona

Diversity and Migration Lab UV Contact Person,
Associate Professor in Research Methods and Education Diagnosis

 Maria-Magdalena Barascu

PhD Candidate, UV

 Prof. Anna Ledwina

Co-Organizer, Professor of French Literature, UO

 Clara Sancarlos

MA Student, UV

Lourdes Cifuentes

BA Student, UV

 Nara Esteller

BA Student, UV

Słowo o szkole letnie poświęconej granicom symbolicznym

Przypomnijmy: Podczas spotkań studenci – uczestnicy szkoły wysłuchali kilkudziesięciu wykładów profesorów z Walencji, Palermo, Dijon i Opola, ale także z Izraela, Stanów Zjednoczonych i Iranu (projekt Erasmus+ KA107), którzy wykorzystują w swojej pracy koncepcję granic symbolicznych. Odbyli również wycieczkę do Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach, gdzie pracowali w byłym obozie POW – Lamsdorf, analizując stratyfikację społeczną więźniów oraz związane z nimi narracje. Czwartego dnia szkoły studenci zaprezentowali, grosso modo, swoje prace doktorskie, magisterskie lub licencjackie, zainspirowani wykładem dr Natalii Krawczyk na temat niewidzialnych kobiet w sztuce i prac studentów Wydziału Sztuki wystawionych w Galerii Sztuki Współczesnej. Podczas kilku interaktywnych sesji koleżanki i koledzy z uniwersytetów Burgundii, Walencji, Opola i innych odpowiadali na pytania studentów. W trakcie roboczego zamknięcia tygodnia pracy studenci przedstawili swoje projekty końcowe i krytycznie omówili to, czego nauczyli się podczas krótkiej mobilności na UO. Projekty dotyczyły ciała i płci w literaturze (literaturoznawstwo), w sporcie (edukacja), rasizmu (filozofia) lub rasizmu wobec hiszpańskich Romów (socjologia), a także przemocy wobec kobiet (komunikacja i media) etc.

Szkołę letnią zorganizowały członkinie i członkowie pracowni FORTHEM Różnorodności i Migracji – dr hab. Anna Ledwina, prof. UO, prof. Domingo Pujante, dr Michał Wanke, mgr Clara Kleininger-Wanik, prof. Carmen Carmona, prof. Benno Herzog, dr David Bousquet, dr Virginie Brinker, dr Julia Haba-Osca i in. oraz Halina Palmer-Piestrak. Sesjom merytorycznym towarzyszyły zorganizowane i nieformalne spacery, kolacje i wyjścia. Ta krótkoterminowa wspólna mobilność była do tej pory jedyną działalnością zorganizowaną przez sojusz FORTHEM w Opolu, a wzięły w nim udział studentki i studenci z Uniwersytetów: Łotwy, Burgundii i Walencji oraz UO.

Udostępnij post

Przejdź do treści