O sztucznej inteligencji w nauczaniu i uczeniu się języka angielskiego
Czynni nauczyciele języka angielskiego i studenci kierunków anglistycznych z modułem nauczycielskim spotkali się na V Konferencji Metodycznej Nauczycieli Języka Angielskiego. Wydarzenie odbyło się 26 kwietnia 2024 roku w Collegium Maius – na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Opolskiego.
Na konferencję złożyły się trzy wykłady i osiem warsztatów praktycznych. Poprowadzili je: Russel Stannard (teacher trainer), Patryk Mauer (Politechnika Opolska), Alicja Wujec-Kaczmarek (UO), dr Aleksandra Szymańska (UO i Miejskie Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu), dr Magdalena Szyszka (UO i LO nr 1 w Opolu), Magdalena Kaźmierkiewicz (Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego w Polsce), Dorota Kamińska (UO), dr Anna Kozioł, dr Małgorzata Adams-Tukiendorf (UO), Marta Nakonieczna (MCWE w Opolu) oraz Anna Mróz (UO).
– Konferencja jest rewelacyjna – oceniła Alicja Wujec-Kaczmarek z Wydziału Filologicznego UO i Miejskiego Centrum Wsparcia Edukacji w Opolu. – Obecni są tu nie tylko studenci Uniwersytetu Opolskiego, którzy będą w przyszłości nauczycielami języka angielskiego, ale także pracujący już nauczyciele. To piąte takie wydarzenie, każda jego edycja cieszy się dużą popularnością. Również dziś frekwencja jest bardzo zadowalająca.
Prelekcje i warsztaty dotyczyły metod nauczania i uczenia się języka angielskiego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Ich uczestnicy rozmawiali o kluczowych technologiach, które mogą wspierać ten proces, choćby o programach i projektach dla nauczycieli, technologiach wspomagających naukę wymowy i przygotowania do egzaminów oraz możliwościach AI w edukacji włączającej. Wydarzenie uzupełniło więc dotychczasową wiedzę nauczycieli i studentów o kolejne nowinki technologiczne.
– Wciąż się uczę, jak być nauczycielką, a taka konferencja to dla mnie ogromna pomoc – podkreśliła Izabela Krzesińska-Szczyrba, uczestniczka konferencji z Kędzierzyna-Koźla. – Nigdy nie jesteśmy za starzy, żeby dowiedzieć się czegoś nowego. Przygotowując się do zajęć sama często korzystam ze sztucznej inteligencji. To chociażby czat GPT, Gemini i Twee. Konstruuję tak dla swoich uczniów zadania na różnych poziomach.
Konferencję zorganizowały Wydział Filologiczny UO i Miejskie Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu we współpracy z Konsulatem Generalnym Stanów Zjednoczonych w Krakowie. Patronami wydarzenia zostały: Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego w Polsce (IATEFL Poland), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Akademia Nauk Stosowanych w Koninie. Poprzednie edycje tego wydarzenia odbywały się w latach: 2013, 2015, 2016 i 2019.
Uniwersytet Opolski przywiązuje dużą wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy internetowe Uczelni. W celu optymalizacji usług, umożliwienia prawidłowego funkcjonowania i zapisywania ustawień poszczególnych użytkowników, strony internetowe Uniwersytetu Opolskiego wykorzystują tzw. cookies (z ang. ciasteczka). Cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwis do przeglądarki internetowej użytkownika na urządzeniu końcowym (komputer, smartfon, tablet, itp.). W tym miejscu możecie Państwo podjąć decyzję dotyczącą typów plików cookies, które będą wykorzystywane w tym serwisie internetowym. Klikając Ustawienia możesz wybrać jakie cookies opcjonalne będą stosowane. Wyrażoną zgodę można wycofać w dowolnym momencie zmieniając wybrane ustawienia. Klikając Zaakceptuj wszystko zgadzasz się na użycie plików cookie i podobnych technologii we wszystkich wskazanych poniżej celach. Możesz odrzucić stosowanie cookies opcjonalnych klikając Odrzuć wszystkie.
Więcej informacji:
Polityka prywatności