O psychologii wobec pracy zawodowej na konferencji „Uniwersytet dla biznesu”
Pierwsze spotkanie z cyklu „Uniwersytet dla biznesu” dotyczyło relacji psychologii z życiem zawodowym. Odbyło się 4 kwietnia 2025 roku w sali nr 112 Instytutu Psychologii Uniwersytetu Opolskiego.
Wśród poruszanych podczas wydarzenia zagadnień znalazły się: zadowolenie pracownika z pracy, poczucie wpływu na warunki pracy, zdrowie psychiczne pracowników, szczęście a wydajność w pracy, a także motywacja w pracy. Wykłady poprowadzili: dr Jakub Filipkowski, dr Radosław Walczak, dr Aleksander Hauziński, dr Przemysław Zdybek i dr Arkadiusz Jasiński.
– Czynników, które odpowiadają za dobrostan pracownika jest wiele. Po pierwsze należy wiedzieć, jak przeprowadzać badania i ekspertyzy w tym zakresie – podkreślała prof. dr hab. Aleksandra Rogowska, dyrektorka Instytutu Psychologii. – Musimy brać pod uwagę cechy osobowe i stopień dopasowania zainteresowań do zajmowanego stanowiska. Ważne są też klimat organizacyjny, atmosfera i zespół, w którym pracujemy, a do tego równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Takich czynników jest oczywiście o wiele więcej, a my przychodzimy z konkretnymi rozwiązaniami.
W spotkaniu uczestniczyli między innymi: managerowie HR, specjaliści ds. personalnych, kierownicy marketingu, kierownicy działów kadr i płac, dyrektorzy handlowi, managerowie ds. rekrutacji i szkoleń, specjaliści ds. międzynarodowych, managerowie ds. controllingu oraz specjaliści ds. sieciowania w edukacji. Wszyscy z przedsiębiorstw znajdujących się w województwie opolskim.
Uczestnicy wyrazili zainteresowanie prezentowaną ofertą Instytutu Psychologii oraz określili obszary, w których Uniwersytet Opolski może wspierać rozwój firm. Poruszane tematy będą kontynuowane przez instytut oraz Uniwersyteckie Centrum Transferu Wiedzy i Technologii. Zgromadzeni zapoznali się też z działalnością i ofertą UCTWiT oraz Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki.
– Program wydarzenia kierujemy do przedsiębiorców, chcąc nawiązać współpracę pomiędzy pracownikami Instytutu Psychologii a środowiskiem biznesowym – mówiła prof. dr hab. Aleksandra Rogowska. – Coraz bardziej oczywisty staje się fakt, że sukces firmy, również finansowy, jest bezpośrednio powiązany z dobrostanem pracowników. Choć ta zależność wydaje się oczywista, prawdziwe wyzwanie polega na tym, jak ten dobrostan skutecznie osiągnąć.
Konferencję zorganizowały Uniwersyteckie Centrum Transferu Wiedzy i Technologii oraz Instytut Psychologii UO. Wydarzenie rozpoczęło projekt „Uniwersytet dla biznesu”, w którym przedstawiciele kolejnych instytutów Uniwersytetu Opolskiego będą dzielić się swoją specjalistyczną wiedzą z opolskimi przedsiębiorcami. Zaprezentują przy tym możliwości ich wsparcia.
Uniwersytet Opolski przywiązuje dużą wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy internetowe Uczelni. W celu optymalizacji usług, umożliwienia prawidłowego funkcjonowania i zapisywania ustawień poszczególnych użytkowników, strony internetowe Uniwersytetu Opolskiego wykorzystują tzw. cookies (z ang. ciasteczka). Cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwis do przeglądarki internetowej użytkownika na urządzeniu końcowym (komputer, smartfon, tablet, itp.). W tym miejscu możecie Państwo podjąć decyzję dotyczącą typów plików cookies, które będą wykorzystywane w tym serwisie internetowym. Klikając Ustawienia możesz wybrać jakie cookies opcjonalne będą stosowane. Wyrażoną zgodę można wycofać w dowolnym momencie zmieniając wybrane ustawienia. Klikając Zaakceptuj wszystko zgadzasz się na użycie plików cookie i podobnych technologii we wszystkich wskazanych poniżej celach. Możesz odrzucić stosowanie cookies opcjonalnych klikając Odrzuć wszystkie.
Więcej informacji:
Polityka prywatności