Młodzi pasjonaci prawa wyznaniowego znów odwiedzili Instytut Nauk Prawnych UO

VII Ogólnopolski Studencki Konkurs Wiedzy z Zakresu Prawa Wyznaniowego odbył się 10 kwietnia 2025 roku w murach Collegium Iuridicum Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego. Jego tematem przewodnim była wolność religijna dziecka.

Wydarzenie przyciągnęło pasjonatów prawa wyznaniowego z siedmiu uczelni z całej Polski, którzy rywalizowali ze sobą w dwóch etapach. Wykazali się nie tylko wiedzą ogólną dotyczącą prawa wyznaniowego, ale także dodatkowymi umiejętnościami, które łączą się z tym zagadnieniem.

– Tak liczne grono zainteresowanych cieszy, tym bardziej, że liczba uczestników od lat utrzymuje się na podobnym, wysokim poziomie – mówił dr hab. Dariusz Walencik, prof. UO z Katedry Historii Prawa i Prawa Wyznaniowego UO. – Samo prawo wyznaniowe jest skomplikowaną i raczej mało popularną subdyscypliną w naukach prawnych, dlatego budujące jest to, że możemy nim zainteresować kolejne pokolenia.

– To wydarzenie na stałe wpisaliśmy do naszego kalendarza akademickiego. Jak przychodzi wiosna, to wiadomo, że jedziemy do Opola na konkurs – stwierdził z kolei dr Marek Strzała z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Wizyta gości z Krakowa cieszy tym bardziej, że to właśnie przedstawiciele Wydziału Prawa i Administracji UJ zajmują w poszczególnych edycjach czołowe miejsca. Również studenci WPiA UO od lat plasują się w ścisłej czołówce. Dotychczas najlepszy wynik odnotowali w 2021 roku, kiedy to wywalczyli miejsca 2., 3. i 4. Ich opiekunem była dr Katarzyna Pluta.

W tegorocznej edycji zwyciężył Aaron Siekierski (UJ), drugi był Jakub Niedziółka (UJ), a trzeci Mateusz Pyzik (UKSW). Natomiast Kinga Szeliga reprezentująca opolski WPiA, również przygotowywana przez dr Plutę, zajęła 4. miejsce.

Konkurs zorganizowały Polskie Towarzystwo Prawa Wyznaniowego oraz Katedra Historii Prawa i Prawa Wyznaniowego INP UO. Wspólnie spędzony czas był okazją do pogłębienia wiedzy z zakresu prawa wyznaniowego, rozwijania u studentów umiejętności rozwiązywania dotyczących go zagadnień, a także do wzajemnej wymiany poglądów oraz integracji środowiska akademickiego.

Udostępnij post

Przejdź do treści