Logo HR Excellence in Research dla Uniwersytetu Opolskiego

Czym jest Logo HR Excellence in Research?

11 marca 2025 roku Uniwersytet Opolski otrzymał prestiżowe wyróżnienie Logo HR Excellence in Research będące jednym z działań Komisji Europejskiej w ramach strategii Human Resources Strategy for Researchers. Wyróżnienie ma na celu zwiększanie atrakcyjności warunków pracy i rozwoju kariery naukowców w UE.
 
Nagroda HR Excellence in Research jest przyznawana instytucjom, które aktywnie wdrażają zasady zawarte w Europejskiej Karcie Naukowca oraz Kodeksie postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych. Oznacza to, że organizacje te dążą do tworzenia przyjaznych warunków pracy dla naukowców, wspierają ich rozwój zawodowy i dbają o przejrzystość oraz równość w procesach rekrutacyjnych. Dodatkowo, stanowi podstawę premiowania jednostki w międzynarodowych konkursach grantowych Komisji Europejskiej Horyzont 2020 w zakresie badań i innowacji, krajowych konkursach grantowych Narodowego Centrum Nauki oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, także w konkursach i programach Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz daje prawo do zamieszczania ogłoszeń na platformie Euraxess.
 
Od stycznia 2024 roku obowiązuje nowa, zaktualizowana wersja dokumentu zatytułowanego „Europejska Karta Naukowca”, która zastąpiła dotychczasową „Kartę i Kodeks”. Nowy dokument uwzględnia aktualne wyzwania, zmieniające się realia pracy naukowej oraz ewoluującą ścieżkę kariery naukowej.
 
 
Broszury dotyczące „Karty i Kodeksu” można pobrać w wersji elektronicznej na stronie:
https://euraxess.ec.europa.eu/useful-information/brochures
 
Więcej o „The Human Resources Strategy for Researchers” znajdują się na stronie:
https://euraxess.ec.europa.eu/jobs/hrs4r
 

Europejskie ramy kompetencji dla naukowców (ResearchComp)

Narzędzie zostało opracowane przez Komisję Europejską w ścisłym porozumieniu z odpowiednimi zainteresowanymi stronami, służąc realizacji nowej europejskiej przestrzeni badawczej i europejskiego programu na rzecz umiejętności.
 
ResearchComp ma 3 główne wymiary:
  • 7 obszarów kompetencji (zdolności poznawcze, prowadzenie badań, zarządzanie badaniami, zarządzanie narzędziami badawczymi, wywieranie wpływu, praca z innymi, samozarządzanie)
  • 38 kompetencji
  • 389 efektów uczenia się na 4 poziomach zaawansowania (podstawowy, średniozaawansowany, zaawansowany, ekspercki)
Przejdź do treści