Profesor Anna Weissbrot-Koziarska ekspertką w zespole przy Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, prof. UO uczestniczyła w spotkaniu Zespołu ds. Reformy Systemu Pomocy Społecznej przy Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Odbyło się 4 marca 2025 roku w ministerialnym Departamencie Pomocy Społecznej.

Prorektor ds. kształcenia Uniwersytetu Opolskiego nie tylko uczestniczyła w dyskusji na temat ustawy o pomocy społecznej. Została również ekspertką w zespole, który pracuje nad zmianami w tej ustawie.

Posiedzenie w Warszawie zgromadziło uznanych specjalistów i specjalistki w tej dziedzinie. Mowa była o obecnej sytuacji pracowników socjalnych, a także kwestiach dotyczących systemów ich kształcenia i doskonalenia zawodowego.

Zespół ds. Reformy Systemu Pomocy Społecznej składający się z ekspertów, w tym teoretyków i praktyków pracy socjalnej, pracuje od 28 czerwca 2024 roku. Jego celem jest unowocześnienie systemu pomocy społecznej w Polsce, w tym poprawa dostępności określonych świadczeń i usług.

Poprzednia ustawa o pomocy społecznej ma już prawie 21 lat, przez co w wielu przypadkach nie przystaje do dzisiejszych realiów. Stąd właśnie ponad trzydziestoosobowe gremium, które wspólnymi siłami pracuje na rzecz potrzebnych zmian.

Jak wielokrotnie podkreślała dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, prof. UO: każdy w którymś momencie życia spotka się z pracownikami socjalnymi. – Bez względu na to, czy samemu będzie korzystał z instytucji pomocowych, czy będzie to robić ktoś z jego rodziny lub grona znajomych. Warto więc zadbać o ich kształcenie, bo zapotrzebowanie w tym zakresie rośnie – mówiła prorektor ds. kształcenia UO.

Profesor Anna Weissbrot-Koziarska to pedagożka, która w swoich badaniach naukowych zajmuje się kwestiami związanymi z realizacją zadań z zakresu polityki społecznej i pomocy społecznej wobec rodzin dotkniętych przemocą. Poza tym w kręgu jej zainteresowań leżą: etyczne aspekty zawodu pracownika socjalnego, a także system edukacji, szczególnie nierówności w dostępie do nauki, polityka edukacyjna oraz szanse i zagrożenia dla procesów edukacyjnych w Polsce.

Udostępnij post

Przejdź do treści