Poparcie wicepremiera RP dla medycyny na UO

Zdjęcie nagłówkowe otwierające podstronę: Poparcie wicepremiera RP dla medycyny na UO

Jarosław Gowin, wicepremier oraz minister nauki i szkolnictwa wyższego ocenia, że koncepcja utworzenia kierunku lekarskiego na Uniwersytecie Opolskim jest sensowna i pożądana. Z wielką atencją i życzliwością podszedł do planów na ten temat, które zostały mu zaprezentowane w Warszawie 14 grudnia przez delegację Uniwersytetu Opolskiego w składzie: rektor UO - prof. Stanisław S. Nicieja; prorektor d.s. promocji i zarządzania - prof. Wiesława Piątkowska-Stepaniak oraz prorektor ds. kształcenia i studentów - prof.  Marek Masnyk.

- Wicepremier Gowin doskonale zna ambicje i dobrą kondycję naszego uniwersytetu, uznał za sensowne, żeby złożyć dokumentację dotyczącą nowego kierunku, nad którą intensywnie pracuje prorektor Piątkowska-Stepaniak. Minister dobrze ocenia nasze zamierzenia, przeprowadzi też na ten temat  rozmowę z ministrem zdrowia, Konstantym Radziwiłłem, w której będzie lobbował za naszym projektem  – dzieli się wrażeniami ze spotkania prof. Stanisław S. Nicieja. I dodaje, że dobry grunt do tego spotkania przygotował Uniwersytetowi Opolskiemu przewodniczący Rady Miasta Opola, Marcin Ociepa oraz prezydent Opola, Arkadiusz Wiśniewski, także obecni w Warszawie. 

- Nasza delegacja spotkała się też z wiceministrem nauki i szkolnictwa wyższego, profesorem Aleksandrem Bobko – mówi prof. Wiesława Piątkowska-Stepaniak. – Jest on rektorem uniwersytetu w Rzeszowie, gdzie niedawno otwarto taki sam kierunek lekarski. Z wielkim zrozumieniem podszedł do naszych zamierzeń. Z doświadczeń jego uczelni z pewnością skorzystamy w przyszłości. 

Na zdjęciu powyżej od lewej: prof. Wiesława Piątkowska-Stepaniak, prof. Marek Masnyk, Krzysztof Ciecióra (pełnomocnik UM Opola ds. studenckich), prof. Stanisław S. Nicieja, wicepremier Jarosław Gowin, przew. Marcin Ociepa.

Na zdjęciu poniżej: Opolska delegacja u wiceministra nauki i szkolnictwa wyższego - prof. Aleksandra Bobko.  

Zdjęcia: Jarosław Mokrzycki

1
.