Trzy ścieżki współpracy

Zdjęcie nagłówkowe otwierające podstronę: Trzy ścieżki współpracy

Uniwersytet Opolski obejmie patronat merytoryczny nad Przedszkolem Publicznym Nr 25 w Opolu. Porozumienie o współpracy zostanie podpisane w środę 13 maja.

Współpraca uwzględni najnowsze badania naukowe w zakresie diagnozowania  i stymulowania zdolności dziecka. Oparta będzie na koncepcji inteligencji wielorakich Howarda Gardnera i podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Program działań obejmie trzy ścieżki:

* diagnozowanie i rozwijanie zdolności dzieci w wieku przedszkolnym,

* diagnozowanie i likwidowanie zaniedbań i deficytów dzieci w wieku przedszkolnym,

* naukę języka obcego

 Działania Uniwersytetu Opolskiego, ze szczególnym zaangażowaniem Instytutu Studiów Edukacyjnych będą polegały między innymi na organizowaniu spotkań z nauczycielami, rodzicami oraz przedstawicielami środowiska lokalnego, udostępnianiu pomieszczeń SCK w miarę możliwości do realizacji programu, umożliwienie dzieciom uczestniczenia w zajęciach w Instytutach i/lub Katedrach (Sztuki, Fizyki, Biotechnologii), pracowniach medialnych (Radio Sygnały, Telewizja UO), w salach sportowych (Studium Wychowania Fizycznego i Sportu) i w Studium Języków Obcych, udziale w zorganizowaniu Akademii dla Rodziców. To oczywiście tylko niektóre aspekty współpracy. UO opracuje także standardy diagnozy inteligencji wielorakich na podstawie koncepcji H. Gardnera, a także przygotuje nauczycieli do przeprowadzenia diagnozy przy współudziale pracowników ISE.

 Natomiast Przedszkole Publiczne nr 25 udostępni miejsca w przedszkolu dzieciom studentów i pracowników UO zgodnie z ustawą o systemie oświaty, umożliwi studentom ISE UO realizacji praktyk ciągłych, dydaktycznych i asystenckich oraz podejmie wiele innych działań określonych szczegółowo w porozumieniu.

 Realizacja programu rozpocznie się 1 października 2015 r.

 

 


.